| 60 yaş üstüne çikolata tavsiyesi 60 yaş üstüne çikolata tavsiyesi
Yaşı 60'ın üzerinde olup da günde bir kez çikolata yiyenler daha zayıf ve daha mutlu çıktı:
Finlandiya’da bulunan Helsinki Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmada, 60 yaş ve üstü insanların her gün çikolata tüketmesinin kalp krizi ve yüksek tansiyon gibi riskleri azalttığı öne sürüldü.
Bin 367 kişinin katıldığı araştırmada, 60 yaş üstü katılımcılara tatlı olarak ne yedikleri soruldu. Günde en az bir kez çikolata yiyenlerin, yemeyenlere göre daha zayıf olduğu, ve kendilerini daha mutlu hissetleri belirtildi. Uzmanlara göre bunun nedeni çikolatanın vücütta endorfin hormonu salgılatması. Mutluluk hormonu olarak da adlandırılan endorfin, kan dolaşımını hızlandırarak tansiyonu düzenliyor ve kalp krizini önlüyor. Ağırdır sevgilerim her yürek taşıyamaz!
Büyüktür umutlarım her omuz kaldıramaz!
DOSTLUK GÜNAH OLMAYACAK KADAR MASUM,
KÖLE OLMAYACAK KADAR ÖZGÜR,
UMULMAYACAK KADAR YAKIN,
UNUTULMAYACAK KADAR DERİN,
TEK BAŞINA YAŞANMAYACAK KADAR ZORDUR.
|