Forum | GYKFRM.CoM


Giriş Yap

Forum İstatistikleri

Reklam

Destek Verenler

Forum | GYKFRM.CoM » Hayata Dair » Sağlik, Tıbbi Hastalıklar » Böbrek kanserine karşı şarap

Sağlik, Tıbbi Hastalıklar | Hastalıklar ve tedavi yöntemleri hakkında detaylı bilgi alabilir, hastalıklardan korunma yöntemlerini öğrenebilirsiniz.

Taglar:


Üyelerimize Merhaba Deyin...
Loading... Please Wait...


Cevapla
 
LinkBack Konu Seçenekleri Modları Göster
  #1 (permalink)  
Eski 28-08-2007, 12:03
esra88 - ait Avatar
Asistan
esra88 Tecrübesiz
Kayıt : 19/09/2006
Forum : İyi
Ortam : İyi
Yaradılış : Bayan
İkamet : BİLECİK
Yaşı :
Mesleği : öğrenci
Mesaj Sayısı : 2.206
Uyarıları : 0/0 (0)
Tecrübe : 71
Rütbe :
 
Böbrek kanserine karşı şarap


Belirli miktarda alkol kullanmanın, böbrek kanseri riskini azaltabileceği saptandı.



Haftada 2 bardaktan fazla kırmızı şarap içmenin, riskin azalmasıyla bağlantılı olduğu belirlendi.

Aynı etki, haftada iki bardaktan fazla beyaz şarap ve sert bira içenlerde de saptandı.

Sonuçları 'British Journal of Cancer' dergisinde yayımlanan araştırmada, Stockholm'deki Karolinska Enstitüsü uzmanı Dr. Alicja Wolk ve ekibi, İsveç'te geniş çaplı bir tarama yaptı.

Araştırma kapsamında, böbrek kanseri hastası 855 ve kanser olmayan bin 204 kişinin, farklı çeşitlerdeki içki ve toplam alkol tüketimleri incelendi.

Araştırmacılar, ölçü birimi olarak, bir bardak bira (200 mililitre), bir bardak şarap (100 mililitre), bir bardak sert şarap ya da likör (40 mililitre) baz aldı. Bu ölçülerdeki içkilerin de, farklı oranlarda alkol içerdiği göz önünde bulunduruldu.

Ayda 620 gram civarında etanol (etil alkol) tüketenlerde de kanser oranının, hiç içmeyenlere oranla yüzde 40 daha az olduğu belirtildi.

Tarama sonucunda, haftada 2 bardaktan fazla kırmızı şarap içmenin, riskin azalmasıyla bağlantılı olduğu, aynı etkinin, haftada iki bardaktan fazla beyaz şarap ve sert bira içenlerde de saptandığı kaydedildi.

Uzmanlar, böbrek kanseri riskinin azalışıyla light bira, orta sertlikte bira, sert şarap ya da likör tüketimi arasında bir ilişki saptamadı.

Uzmanlar, şarap ve bira tüketimiyle kanser oluşumunun azalması arasındaki bağlantının, bu içkilerdeki 'antioksidan' ve 'antimutajenik' maddelere bağlı olabileceğini, ancak üç farklı çeşit içkinin ve toplam etanol alımının riski azalttığının saptanması nedeniyle belli bir içkitürünün değil, alkolün kendisinin etkili olduğunun söylenebileceğini kaydetti.





Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın! HaYaTa HeR Daİm...



Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Facebook'da Paylaş! Google'de Paylaş!Yahoo'da Paylaş!Live'de Paylaş!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Konu Seçenekleri
Modları Göster


Okuduğunuz Konuya Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevaplar Son Mesaj
Azı yarar çoğu zarar: Şarap lethe Konu Dışında Kalan Tüm Cümle Grupları 0 09-04-2007 21:40
Şarabın Öyküsü gloKSinya Genel Kültür 0 10-02-2007 16:39
şifalı bitkilerin devamı... jasmin Vücut Sağlığı 0 27-07-2006 04:17
Şifalı Bitkiler...Hangi bitki neye iyi gelir... jasmin Vücut Sağlığı 0 27-07-2006 04:16
böbrek naklinde son nokta... jasmin Vücut Sağlığı 0 25-07-2006 13:20



Nav Item BG