| Omega-3 yaşlılarda körlük riskini azaltıyor WASHINGTON (İHA) - Bilimsel araştırmalar sonucu, yüksek miktarda D vitaminli ve omega-3 yağ asitli yiyecekler tüketenlerde makula dejenerasyonu riskinin azaldığı tespit edildi.
ABD'de milli Sağlık Enstitüleri tarafından yapılan araştırmalarda, yüksek oranda D vitamini alanlar ya da yağlı balık gibi omega-3 bakımından zengin yiyeceklerle beslenenlerde bu hastalığa yakalanma riskinin azaldığı bulundu.
Makula dejenerasyonu yaşlılarda körlüğe sebep olabiliyor. Makula, gözde, retinanın arka tarafında bulunuyor ve görüşte netlik sağlıyor. Makula dejenerasyonunun bilinen bir tedavisi yok. Ağırdır sevgilerim her yürek taşıyamaz!
Büyüktür umutlarım her omuz kaldıramaz!
DOSTLUK GÜNAH OLMAYACAK KADAR MASUM,
KÖLE OLMAYACAK KADAR ÖZGÜR,
UMULMAYACAK KADAR YAKIN,
UNUTULMAYACAK KADAR DERİN,
TEK BAŞINA YAŞANMAYACAK KADAR ZORDUR.
|