Forum | GYKFRM.CoM


Giriş Yap

Forum İstatistikleri

Reklam

Destek Verenler

Forum | GYKFRM.CoM » Hayata Dair » Sağlik, Tıbbi Hastalıklar » Vücut Sağlığı » Kalın bağırsak ve meme kanserine D vitamini

Vücut Sağlığı | Genel sağlık bilgileri, hastalıklar, tedavi ve korunma yöntemleri ile uzman görüşleri ziyaretçilerimiz için derlendi.

Taglar:


Üyelerimize Merhaba Deyin...
Loading... Please Wait...


Cevapla
 
LinkBack Konu Seçenekleri Modları Göster
  #1 (permalink)  
Eski 07-03-2007, 18:02
ekomanya - ait Avatar
DELİ MAVİ
ekomanya Varlığını Hissettiriyorekomanya Varlığını Hissettiriyorekomanya Varlığını Hissettiriyor
Kayıt : 21/07/2006
Forum : Çok İyi
Ortam : Süper
Yaradılış : Bay
İkamet :
Yaşı :
Mesleği : teknik
Mesaj Sayısı : 4.268
Uyarıları : 0/0 (0)
Tecrübe : 115
Rütbe :
 
Kalın bağırsak ve meme kanserine D vitamini



ABD'de yapılan iki ayrı araştırmada, D vitamininin meme kanseri riskini yüzde 50 ve kalın bağırsak (kolorektal) kanseri riskini de yüzde 66 oranında azalttığı belirlendi.

San Diego'daki California Üniversitesi Moores Kanser Araştırma Merkezi'nde değişik dozlarda D vitamini verilen bin 750 katılımcı arasında yapılan ilk araştırmada, kanında en yüksek oranda (mililitre başına 52 nanogram) D vitamini bulunanların en düşük meme kanseri riskine sahip oldukları tespit edildi.


Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology'de yayımlanan araştırmayı yapanlardan Dr. Cedric Garland, "Günde 2 bin uluslararası ünite (mililitrede 46 nanogram) D vitamini alanlarda ve günde 10-15 dakika güneşte kalanlarda meme kanseri riskinin yüzde 50 azalması sağlanabilir" dedi.

Bin 448 katılımcı arasında yapılan ve American Journal of Preventive Medicine dergisinde yayımlanan bir başka araştırmada da D vitamininin kolorektal kanser riski üzerindeki etkileri gözlendi.

Araştırmayı yapan Dr. Edward Gorham, günlük mililitre başına 13-34 nanogram D vitamini alanlarda kolorektal kanser riskinin yarıya indiğini söyledi.

"Risk, mililitreye 46 nanogram D vitamini alarak üçte iki oranında azaltılabilir" diyen Dr. Gorham, bu seviyeye ulaşmak için günde 10-15 dakika güneşlenmenin gerektiğini de belirtti.

Yağda eriyen vitamin türlerinden D vitamini, aktif ergosterol, kalsiferol ve D2 vitamini gibi adlarla da bilinen ergokalsiferol ışınlanmış mayalarda bulunur.

Aktif 7-dehidrokolesterol ve D3 vitamini gibi adlarla da anılan kolesalsiferol ise deride güneş ışığı ile temas sonucu meydana geliyor ve daha çok balıkyağında ve yumurta sarısında bulunuyor.

D vitamini, ısıya karşı sabit ve pişirilmeye dayanıklı. Yüksek miktarlarda alınması toksik reaksiyonlara (zehirlenme) neden olabiliyor.





Ağırdır sevgilerim her yürek taşıyamaz!
Büyüktür umutlarım her omuz kaldıramaz!


DOSTLUK GÜNAH OLMAYACAK KADAR MASUM,
KÖLE OLMAYACAK KADAR ÖZGÜR,
UMULMAYACAK KADAR YAKIN,
UNUTULMAYACAK KADAR DERİN,
TEK BAŞINA YAŞANMAYACAK KADAR ZORDUR.



Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!



Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Facebook'da Paylaş! Google'de Paylaş!Yahoo'da Paylaş!Live'de Paylaş!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Konu Seçenekleri
Modları Göster


Okuduğunuz Konuya Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevaplar Son Mesaj
Cildiniz ve Vitaminler Black Kadın, Kadın Sağlığı 1 31-01-2007 13:35
şifalı bitkilerin devamı... jasmin Vücut Sağlığı 0 27-07-2006 04:17
Şifalı Bitkiler...Hangi bitki neye iyi gelir... jasmin Vücut Sağlığı 0 27-07-2006 04:16
yeni meme kanseri neslim Kadın, Kadın Sağlığı 0 10-07-2006 23:00
Meme Kanserinde Artış Var!! lethe Cinsel Sağlık 0 22-06-2006 00:22



Nav Item BG