Forum | GYKFRM.CoM


Giriş Yap

Forum İstatistikleri

Reklam

Destek Verenler

Forum | GYKFRM.CoM » Hayata Dair » Sağlik, Tıbbi Hastalıklar » Vücut Sağlığı » Vitamini doğru kullanma rehberi

Vücut Sağlığı | Genel sağlık bilgileri, hastalıklar, tedavi ve korunma yöntemleri ile uzman görüşleri ziyaretçilerimiz için derlendi.

Taglar:


Üyelerimize Merhaba Deyin...
Loading... Please Wait...


Cevapla
 
LinkBack Konu Seçenekleri Modları Göster
  #1 (permalink)  
Eski 21-08-2006, 15:40
lethe - ait Avatar
Editör
lethe GeyikFoRuM Bireyilethe GeyikFoRuM Bireyi
Kayıt : 17/02/2006
Forum : İyi
Ortam : Süper
Yaradılış : Bay
İkamet : Ankara
Yaşı :
Mesleği : -
Mesaj Sayısı : 2.399
Uyarıları : 0/0 (0)
Tecrübe : 80
Rütbe :
 
Thumbs up Vitamini doğru kullanma rehberi


Vitamin ve mineraller ihtiyaca göre kullanılırsa başta kanser olmak üzere pek çok hastalığı önlüyor, ancak fazla veya bilinçsiz kullanımı tam tersi etki yaparak riski artırıyor.

Yeterli ve dengeli beslendiğinizi düşünüyor musunuz? Sağlıklı mısınız? Eğer yanıtlarınız evetse, günlük diyetinizde seçtiğiniz besinler günlük vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşılıyor ve dışarıdan vitamin ve mineral desteği (supleman) alımına gerek yok demektir.

KİM, HANGİ VİTAMİNİ ALMALI
Ağır menstrüel (adet) kanaması olanlar: Demir minerali.
Gebe ve emzikli kadınlar: Demir, folat ve kalsiyum.
Menopoz dönemindeki kadınlar: Kalsiyum minerali.
Çok düşük kalorili diyetle beslenenler: Multivitamin.
Vejetaryenler: Kalsiyum, demir, çinko, B12 ve D vitamini.
Süt ve türevlerini sınırlı alan ve yeterince güneş ışığından yararlanamayanlar: D vitamini.
Sağlıklı bir diyetle beslenemeyenler: Doktorlarının önereceği bir veya daha fazla vitamin ve mineral alabilir.

ZARARLARI
Suplemanların azı karar çoğu zarardır. Bazı suplemanların aşırı tüketimi kısa dönemde kusma, ishal, saç dökülmesi gibi sorunlara, uzun dönemde ise böbrek taşları, karaciğer ve sinir sistemi hasarına neden olabilir. Yağda eriyen vitaminler vücutta depolandıkları için yüksek doz alımları durumunda toksik etki göstererek zehirlenmelere hatta ölüme bile neden olabilirler. Örnek olarak aşırı A vitamini alımı durumunda karaciğer ve kemik hasarı, baş ağrısı, ishal ve doğumsal bozukluklar görülebilir. Aşırı D vitamini alımı


kemik ve böbrek hasarına neden olabilir.




Son yıllarda yapılan araştırmalar vitamin ve antioksidanların sanılanın tam aksine kanser riskini artırdığını gösteriyor. Örneğin 2000 yılında yayınlanan bir araştırmada, beta karoten (A vitamininin öncüsü) ve E vitamininin sigara içen erkeklerde akciğer kanser riskini yüzde 18 ve kansere bağlı ölüm riskini yüzde 8 oranında artırdığı kanıtlandı. 2002 yılında kalp hastalığı riski yüksek kişilerde multivitamin kullanımının 5 yıl sonunda ne kalp krizi, felç, kanser ne de diğer ciddi hastalık risklerini azaltmadığı da belirlendi. Ekim 2004’te yayınlanan Lancet isimli tıp dergisinde 170 bin kişi üzerinde yapılan 14 büyük klinik çalışma sonucu A, C, E vitamini ve beta karoten kullananlarda mide-bağırsak kanserlerinden ölümlerin daha fazla olduğu, sadece 4 çalışmada selenyum mineralinin kanser riskini azaltabileceği saptandı.

İKİ VİTAMİN PİYASADAN ÇEKİLDİ
2004 yılı sonunda böbrek kanseri ve böbrek yetersizliğine neden olan aristolochic asit içeren Expellin ve Cardioflex isimli 2 doğal beslenme ürünü piyasadan çekildi. Bu veriler ışığında düzenli olarak vitamin hapı kullananların yüzde 9’unun vaktinden önce yaşamlarını yitireceği hesaplandı. “Vitamin, mineral ve antioksidanlar da ilaçtır, asla gelişigüzel kullanılmamalıdır” diyen uzmanlar, besinlerin içerisinde vitamin ve mineraller dengeli olarak bulunduğunu söyledi.

ntv





Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!

forum kurallarına bir kez olsun göz atmak için tıklayın...

Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın! sistemi hakkında bilgi almak için tıklayın...



Delilik, çok büyük acıların Lethe'sidir!
schopenhauer
Resmi orjinal boyutta görmek için tıklayın!



Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Facebook'da Paylaş! Google'de Paylaş!Yahoo'da Paylaş!Live'de Paylaş!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Konu Seçenekleri
Modları Göster


Okuduğunuz Konuya Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevaplar Son Mesaj
şifalı bitkilerin devamı... jasmin Vücut Sağlığı 0 27-07-2006 03:17
Doğru güneş gözlüğünün püf noktaları lethe Vücut Sağlığı 0 30-06-2006 15:39
Beyninizi Doğru Kullanın daPHNe Kişisel Gelişim 0 11-06-2006 22:18



Nav Item BG